Ärligt Talats profilfärg = Årets färg

När jag skulle välja profilfärger till Ärligt Talat kunde jag inte motstå orange – eller brandgult, som det väl egentligen borde heta på svenska.
Jag blir glad när jag ser orange. Trots – eller tack vare? – att jag är uppvuxen på 1970-talet, då väl i stort sett allt var just orange eller brunt.
Färgen lär förmedla egenskaper som rolig, entusiastisk, sällskaplig, vital och hämningslös.
Hm… så värst hämningslöst vet jag inte om jag och mitt företag är, men resten hoppas jag stämmer bra. Det är min fasta övertygelse att jag gör ett bättre jobb när jag har kul. Därmed inte sagt att jag undviker att göra det som är tråkigt, men kan det göras roligare, så varför inte?

Varje år väljs Årets färg. Och kan ni tänka er, färgen för 2012 är… *trumvirvel*… orange!

Vad har du eller ditt företag för profilfärg? Kommunicerar färgen det som ditt företag står för, eller valde du den bara för att den är snygg?
Ärligt Talats andra profilfärg är blå – men den kan vi tala om en annan gång. När den har blivit årets färg… 🙂

Kategorier: Kommunikation.

Kommentarer

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

tre × två =